Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Felsefe Kongresi Program Akışı
Geçtiğimiz haftalarda Çankırı Karatekin Üniversitesi Felsefe Bölümü’nün Lisansüstü Felsefe Kongresi düzenlediğini duyurmuştuk. Bildiri özet tarihlerinin, konu başlıklarının ve konuşmacı adaylarını ilgilendiren diğer ayrıntılarının da bulunduğu haberimize buradan ulaşabilirsiniz.
Özet değerlendirmeleri sonucunda dün program akışı da yayınlandı. 9-10 Mayıs 2022 tarihlerinde yapılması planlanan kongrenin açılış paneli “Platon’un Mirası” başlığı ile 9 Mayıs 2022 tarihinde saat 10:30’da PROF. DR. AHMET İNAM, PROF. DR. HASAN YÜCEL BAŞDEMİR, PROF. DR. IŞIL BAYAR BRAVO ve DOÇ. DR. ÇETİN TÜRKYILMAZ’ın katkılarıyla gerçekleştirilecek. Ardından konuşmacıları ise aynı tarihte 13:30’dan itibaren dinleyebileceğiz.
Program Akışı
9 Mayıs 2022
10:30-12:30 Yer: Platon Salonu
Panel: Platon’un Mirası
Konuşmacılar: PROF. DR. AHMET İNAM
PROF. DR. HASAN YÜCEL BAŞDEMİR
PROF. DR. IŞIL BAYAR BRAVO
DOÇ. DR. ÇETİN TÜRKYILMAZ
12:30-13:30 Öğle Arası
13:30-15:30
Oturum: Presokratiklerden Stoa’ya Yunan Düşüncesi (Platon Salonu)
Başlıklar:
ANTİK YUNAN FELSEFESİNDE BİLGİ- ERDEM İLİŞKİSİ ve SİYASET FELSEFESİNE YANSIMALARI
Deniz Berk ALBAYRAK
PLOTİNOS’UN MİSTİSİZMİ VE İNSAN RUHU
Sema SEĞMEN
ANTİK YUNANDA PRESOKRATİKLERDE ARKHE PROBLEMLERİNİN VARLIĞI VE BİLGİSİ NELİĞİ ÜZERİNE
Rıdvan TARHAN
MARCUS AURELIUS BAĞLAMINDA STOA
Büşra KARAKUŞ
Oturum: Siyaset Felsefesinde Kavramsal Tartışmalar (Kant Salonu)
Başlıklar:
LİYAKAT KAVRAMININ FELSEFE BAĞLAMINDA DEVLET/TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Muhammed Furkan TUNÇ
“FİKRİ MÜLKİYET” DOĞAL HAK TEMELLİ VE FAYDACI YAKLAŞIMLAR ÜZERİNDEN GEREKÇELENDİRİLİR Mİ?
Erkan ÖZMACUN
DÜNYAYA MÜCADELE ETMEYE GELDİK!
Selin Ezgi GAZELOĞLU
LOGOS YİTİMİ VE AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ BAĞLAMINDA MODERN İDEOLOJİLERİN KRİZİ
Rümeysa HACIMUSTAFAOĞLU
BAUMAN PERSFEKTİFİNDEN MODERNİTE, POSTMODERNİTE VE ÖZGÜRLÜK
Belgin ERDEMİR
TANRI DEVLETİ ARZUSU
Şerife Sümeyra ÇADAK
Oturum: İslam Felsefesinde Teorik Tartışmalar (Gazali Salonu)
Başlıklar:
ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİNİN VAHİY ANLAYIŞLARI
Ali DİNÇ
KLÂSİK KELÂMDA KADER VE ÖZGÜR İRADE TARTIŞMALARI
Damla DEMİR
MEDENİYETLER ARASINDA FELSEFENİN SERÜVENİ: TERCÜME FAALİYETLERİ BAĞLAMINDA
Nergis UZUN
KUTADGU BİLİG’İN TÜRK TEFEKKÜR TARİHİ AÇISINDAN ÖNEMİ
Şengül DOĞAN
BATI DÜŞÜNCESİ İLE İSLAM DÜŞÜNCESİNİN TEODİSE ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Burak KARABULUT
SON DÖNEM OSMANLICA VE ARAPÇA TIBB-I NEBEVİ ESERLERİ HAKKINDA MUKAYESELİ BİR ÇALIŞMA
Abdurrahim KUŞÇUĞLU
Oturum: Kartezyen Felsefe (Harezmi Salonu)
Başlıklar:
KARTEZYEN EPİSTEMOLOJİNİN PLATONCU TEMELLERİ
Mehmet ESENDEMİR
DESCARTES EPİSTEMOLOJİSİNDE COGITO VE TANRI İLİŞKİSİ
Şeyma CENGİZ
R.DESCARTES’IN ‘COGITO ERGO SUM’ ÜZERİNE
Hande BULUT
İBN SİNA VE DESCARTES’TE RUH-BEDEN BAĞLAMINDA İNSANIN KENDİ VARLIĞINI İDRAKİ
Masume KANAT
ARA
16:00-17:45
Oturum: Platon ve Aristoteles (Platon Salonu)
Başlıklar:
PLATON “BİLİMSEL” DÜŞÜNMÜŞ MÜDÜR?
Mehmet Eren GEDİKLİ
PLATON’UN PROTAGORAS DİYALOĞUNDAKİ ERDEM ANLAYIŞI
Özge Nur GÜNDOĞDU
ARİSTOTELES’İN NEDENSELLİK ANLAYIŞINDAN EPİSTEMOLOJİSİNE
Necdet ERTİK
METAFİZİK’E KARŞI İLKELERE DAİR: THEOPHRASTOS’UN ARİSTOTELES NAZİRESİ
Oğuzhan YARAR
SOKRATESİN SAVUNMASI:PLATON DİYOLOGLARINDA SOKRATESİN SAVUNMASININ ÖNEMİ
Busenur Merve GÜDÜL
Oturum: Karşılaştırmalı Siyaset Felsefesi (Kant Salonu)
Başlıklar:
KLASİK – MODERN AYRIMINDA DEĞERİN BELİRLENİMİ: SENECA VE DURKHEİM İNCELEMESİ
Enbiya Alperen ÇİĞDEM
JEAN JACQUES ROUSSEAU VE KARL MARX BAĞLAMINDA İNSAN ANLAYIŞI
Şeyma Merve YETER
ANTİK ÇAĞ FELSEFESİ VE İSLÂM DÜŞÜNCESİ ÇERÇEVESİNDE “MASUMİYET” KARİNESİ
Sinan Enes ALKOÇ
GÜNÜMÜZDE DÜNYA YURTTAŞLIĞI VE EBEDİ BARIŞ OLANAĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Aslıhan CANDAR
Oturum: İslam Filozofları (Gazali Salonu)
Başlıklar:
FAKİH BİR FİLOZOF OLAN İBN RÜŞD’ÜN HUKUK FELSEFESİNE YAKLAŞIMI
Merve GÖKTAŞ
MEVLANA VE KİERKEGARD BAĞLAMINDA FİDEİZM
Fatma ÇELİK
İHVÂN-I SAFÂ’NIN ULUHİYET ANLAYIŞI
Muhammed Yasin ÖZCAN
İBNİ SİNA’NIN RUH ANLAYIŞININ “RUH KASİDESİ” ÜZERİNDEN İNCELENMESİ
Canan ÇAMURDIK
Oturum: Aydınlanma Felsefesi (Harezmi Salonu)
Başlıklar:
SİYASİ ROMANTİK BİR DÜŞÜNÜR: JEAN JACQUES ROUSSEAU
Murat KOÇ
LOCKE, BERKELEY VE HUME’DA DİLSEL VE ZİHİNSEL TEMSİL
Elçin ESİN
HEGEL FELSEFESİNE ÇOK BOYUTLU BAKIŞ
Barkın Can TOPCU
KANT’IN UZAM ANLAYIŞININ LEİBNİZ’IN UZAM ANLAYIŞI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
Merve YILMAZ
10 Mayıs 2022
09:00-10:45
Oturum: Bilim Felsefesi (Platon Salonu)
Başlıklar:
OLASILIK VE İSTATİSTİĞİN HEİDEGGER’Cİ YORUMU
İsmail Melik TÜRKER
NEDEN VE NE İÇİN BİLİM YAPARIZ?
Mehmet Can TÜRK
KARL MARX’IN DEVRİM ANLAYIŞININ BİLİME UYARLANMASI: THOMAS KUHN VE BİLİM FELSEFESİ
Esra TEKİN
HANS REICHENBACH’TA NEDENSELLİK İLKESİ’NİN YENİ YORUMU
Hamise Balki DURUM
FEYERABEND’İN EPİSTEMOLOJİK ANARŞİZMİ
Ali Kemal TEZCAN
Oturum: XVII. Yüzyıl Rasyonalizmi (Kant Salonu)
Başlıklar:
DOĞAL-MEDENİ DURUM ARASINDA VARLIK VE GÜÇ: SPİNOZA
Hüseyin Emre AKSOY
LEİBNİZ’İN ZİHİN-BEDEN ETKİLEŞİMİNE İTİRAZI VE ÖNCEDEN KURULMUŞ UYUM DOKTRİNİ
Yasemin DİKBIYIK
SPİNOZA’DA TÖZ VE DUYGULANIM İLİŞKİSİ
Ayşegül DEV
SPİNOZA’DA DUYGULANIMLARIN MAHİYETİ: DUYGULANIMLARA CONATUS KAVRAMIYLA BAKMAK
Ali Korhan BÜLBÜL
Oturum: Etiğin Temelleri (Gazali Salonu)
Başlıklar:
JEREMY BENTHAM’IN FAYDACI AHLAKI
Sevil AĞTAŞ
HİKMET-AHLÂK İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA İNSANIN KEMÂLİ
Lokman GÖKTAŞ
ARİSTOTELES’İN ERDEM ETİĞİ
Ayşegül YANAR
KANT’IN AHLAK YASASI
Ayşe TUTAL
AHLAKLI OLMANIN NEDENLERİ HAKKINDA İNCELEME
Cansu Arslan UÇAR
AHLAKİ BAĞLAMDA İYİYİ İSTEMEK ÜZERİNE FELSEFE TARİHİ TEMELLİ BİR İRDELEME
Sinan IŞIK
Oturum: Sanat Felsefesi (Harezmi Salonıu)
Başlıklar:
BİRKAÇ ÖRNEK IŞIĞINDA ÇAĞDAŞ RESSAMLARIN ESERLERİNİN FELSEFE AÇISINDAN ANALİZİ
Muhammed Haluk ÖZKAN
POETİKANIN TEMEL METİNLERİNDEN HAREKETLE ŞİİR ESTETİĞİ
Meliha ÖZHAN
YAPAY ZEKA SANAT YAPABİLİR Mİ: ARİSTOTELESÇİ BİR YORUM
Fatma GÖDE
ARA
11:00-12:30
Oturum: Bilim Tarihi (Platon Salonu)
Başlıklar:
KANTÇI MATEMATİK FELSEFESİ HALA SAVUNULABİLİR Mİ?
Taha Cem AYDIN
GİARDİANO BRUNO , KOPERNİK DEVRİMİ VE HERMETİZM
Hakan ERDEMİR
KAPİTALİZMİN KISKACINDA BİLİM
Yusuf YETİŞ
BİLİMİN MERKEZİNİN AVRUPA’YA TAŞINMA SÜRECİ
Fatma ÖZCAN
Oturum: Nietzsche (Kant Salonu)
Başlıklar:
NİETZSCHE’NİN TANRI ÖLDÜ ÜNLEMESİ
Nesrin YALMAN
FRIEDRICH NIETZSCHE: DECCAL: HRİSTİYANLIĞA LANET
Gizem İŞCAN
NİETZSCHE VE POSTMODERNİZM
Canan YURT
NİETZSCEHE’DEN İNSANA KISA BİR BAKIŞ
Volkan TATAR
Oturum: Güncel Etik Tartışmalar (Gazali Salonu)
Başlıklar:
FELSEFİ BİR PROBLEM OLARAK ÇEVRE: ÇEVRE ETİĞİ YAKLAŞIMLARI
Yağmur AYDIN
AHİLİK VE GÖREV AHLAKI
Yavuz SÖNMEZ
ÇEVRE ETİĞİNDE İNSANMERKEZCİLİK SAVINA KARŞI CANLIMERKEZCİLİK VE ÇEVREMERKEZCİLİK SAVI
Beyza ASLAN
KANT’IN MAKSİM KAVRAMI ÇERÇEVESİNDE KÜRTAJ ÜZERİNE
Tuğçe TAŞKIN
BİLİM VE TEKNOLOJİ KARŞISINDA İNSAN BİLİNCİNİN YERİ VE BUNUN DOĞURACAĞI ETİK PROBLEMLER.
Burak YETİŞMEZ
Oturum: Siyaset Felsefesinde Güncel Tartışmalar (Harezmi Salonu)
Başlıklar:
ŞİDDETİ MEŞRULAŞTIRAN ERİL SÖYLEM
Beyza ASLAN
FEMİNİST FELSEFE İÇİN JAQCUES DERRİDA’NIN ÖNEMİ
Zehra Dervişoğlu TÜRK
SOFİZM VE POST TRUTH
Selahattin KIRAL
DÜŞÜNME EYLEMİNDE İKİNCİ BEYNİN ROLÜ
Şaduman Nur KOÇ
NOAM CHOMSKY’NİN PROPAGANDA MODELİ VE YENİ MEDYA KIYASI
Ahmet Turan Latif YILDIZ
YAPAY ZEKA VE HÜRRİYET PROBLEMİ
İsmail ŞENGÖR
Öğle Arası
13:30-15:30
Oturum: Varoluşçuluk ve Fenomenoloji (Platon Salonu)
Başlıklar:
HEİDEGGER’DE SIKINTI, FELSEFE VE MODERN TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ
Kerem ŞEN
SARTRE’DA ÖZNENİN, ÖZGÜRLÜĞÜ VE TARAFGİRLİKLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE
Hürkan SAVAŞÇI
DASEİN’IN MÜSTESNA BİR AÇIMLANMIŞLIĞI OLARAK “KAYGI”
Elif KIZIL
SOREN KİERKEGAARD’IN VAROLUŞÇULUK FELSEFESİ
Sinan ABANOZ
MODERNİZMİN İNSAN TASARISINA KARŞILIK KIERKEGAARD’IN BENLİK TASAVVURU
Hatice DURNA
İBRAHİM’İ VE İMANI ANLAMAMAK
Tuğçe ARSLAN
Oturum: Analitik Felsefe (Kant Salonu)
Başlıklar:
KRATYLOS’U SAUSSURE’LE OKUMAK
Muhammed Taha TUNÇ
LUDWIG WITTGENSTEIN’IN HAPSOLAN DİLİNİN TOPLUMA İADESİ
Büşra DEMİRCİ
TEMEL/TEMEL OLMAYAN İNANÇLAR VE İNANÇSAL OLMAYAN GEREKÇELENDİRME PROBLEMİ
Asım DİLMAÇÜNAL
PLATONCULUĞUN ÇAĞDAŞ BİR SAVUNUCUSU : YERLERİN KAPALI BİR DİZGESİ OLARAK S
Masum GÖKYÜZ
Oturum: 20. Yüzyıl Felsefesi
Başlıklar:
BİR YÖNTEM TEORİSİ OLARAK PRAGMATİZM
Ahmed Hamdi İŞÇAN
SİMONE WEIL: FELSEFENİN ÖTEKİSİ
Fatime GÜMÜŞ
HANNAH ARENDT’İN KÖTÜLÜĞÜN SIRADANLIĞI ESERİ’NİN REDÜKSİYON YÖNTEMİ İLE İNCELENMESİ
Rojan ÇİLTEPE
MCTAGGART’IN ZAMANIN GERÇEKDIŞILIĞI ÜZERİNE
Kübra GÜLER
HERMENEUTİK VE WILHELM DILTHEY: DOĞA BİLİMLERİNDEN TİN BİLİMLERİNE
Barış ÇOKAZ
Oturum: Eğitim Felsefesi (Harezmi Salonu)
Başlıklar:
LİSEDE FELSEFE GRUBU DERSLERİ ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI
Mehmet Fatih TEKİN
SOKRATİK YÖNTEM İLE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE
Hatice GÖKÇEN
BAUMAN’IN GÖZETİM TOPLUMU KURAMINDAKİ PANOPTİKON METAFORUNDAN HAREKETLE UZAKTAN EĞİTİM ÜZERİNE ETİK BİR İNCELEME
Esra GÖKHAN
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE
Şule ORMANCI
POSTMODERNİZM ANLAYIŞININ EĞİTİME YANSIMALARI
Ayşe PARMAKSIZ
ARA
16:00-17:45
Oturum: İslam Dünyasında Bilim (Platon Salonu)
Başlıklar:
OSMANLIDA TIP FELSEFESİ
Furkan Şamil BAŞARAN
BEYTÜ’L-HİKME’DE YAPILAN ASTRONOMİ VE MATEMATİK ÇALIŞMALARI
Büşra İpek TEPEBAŞI
İLİMLERİN TASNİFİ BAĞLAMINDA İHVÂN-I SAFÂ ve GAZZÂLİ’NİN MATEMATİK İLİMLERİNE YAKLAŞMI
Ecem ÇETİNKAYA
12 ve 13. YÜZYILLARDA FELSEFE ve BİLİM ALANINDA ARAPÇA’DAN LATİNCE’YE TERCÜME HAREKETLERİ
Yasemin SEZGİNER
Oturum: Zihin Felsefesi (Kant Salonu)
Başlıklar:
NÖROFELSEFE
Guluzar CEYLAN
EN BÜYÜK SORU:BİLİNÇ
Sultan Aycan GÖKTAŞ
ZİHİNİN DOĞASINA YÖNELİK TEMEL BİR TARTIŞMA, FENOMENAL DENEYİM VE YÖNELİMSELLİK PROBLEMİ
Emre AYDIN
BİLİNCİN ZOR PROBLEMİ
Melek BÜBER
Oturum: Çağdaş Türk Düşüncesi (Gazali Salonu)
Başlıklar:
DİL, AHLAK VE BİLİM BAĞLAMINDATEOMAN DURALI’NIN FELSEFE ANLAYIŞI
Nurcan YILDIZ
NURETTİN TOPÇU’DA ‘RUHİ SOSYALİZM’ KAVRAMI
Nida UYSAL
FARABİ VE HİLMİ ZİYA ÜLKEN PARADİGMASIYLA TÜRK İSLAM SİYASET FELSEFESİNİN KLASİK VE ÇAĞDAŞ SERÜVENİ OKUMASI
Sıbğatullah BARAN
NURETTİN TOPÇU DÜŞÜNCESİNDE EĞİTİM FELSEFESİ
Mehmet Fatih TEKİN
Çankırı Karatekin Üniversitesi’nin Lisansüstü Felsefe Kongresine herkes davetlidir!